Tisdag ( 091013)

Hejsan

Luften är frisk och skön men kallt är det . Det sägs även att det ska bli snö på Fredag , ska man tro på det ?.
Jag vill inte har någon snö än iallafall , det får gärna vänta ett tag till tycker jag. Herregud det är ju bara oktober , vem vill har snö nu..

Min syster har blivit sjuk. Få hoppas att det snart går över . Krya på dig Syster<3 :)

I dag var det skola men idag var jag inte hemma förens klockan 7 eftersom jag efter skolan var hos mormor / morfar sedan kom mamma dit för att hämta mig och då åt vi middag där och efter det åkte vi till Kvantum och handlade. 
Övningskörde även idag med mormor, det gick bra dock skrattade både hon och jag väldigt mycket. 


Jag hittade två recept på hårinpackningar som man kan göra själv.
Den ena är för tort hår och den andra för fett hår.
Har själv inte testat detta men det kanske man skulle göra.

Inpackning för fett hår
 1 msk vinäger

 2 dl kranvatten

 En nypa salt

 Blanda vinägern med kranvattnet och tillsätt saltet. Massera in blandningen i håret och hårrötterna och låt verka i en timme. Skölj sedan ur med kallt vatten. Blandningen renar och tonar hårbotten, samtidigt som den motverkar fett hår. Ger härlig glans som en extra bonus!

 Inpackning för torrt hår
 
2 msk olivolja
1/2 avokado
1 msk majonnäs

 
Värm olivoljan så att den blir ljummen och blanda med resten av ingredienserna. Massera in blandningen i handdukstorkat hår och täck med en plastpåse och en handduk. Låt verka i tjugo minuter, tvätta sedan ur blandningen med ditt vanliga schampo.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!